SEO jen laicky

Představte si, že stojíte na začátku ulice. Potřebujete si koupit například plavky. Je léto, a tak je prostě potřebujete. Staré jste již zahodili. Co uděláte jako první? Nu, půjdete po ulici a budete hledat. Asi nepůjdete do řeznictví ani do občerstvení. Naděje koupit tam plavky je velmi malá, neřkuli docela mizivá. Nenavštívíte ani knihkupectví, ani papírnictví. Prostě obchody, které vás momentálně nezajímají minete a budete postupovat dále, až narazíte na nápis „oděvy“. Zde vstoupíte dovnitř a budete hledat, zda zde vůbec je oddělení s plavkami. Pokud jej naleznete, začnete vybírat, pokud ne, půjdete znovu na ulici.  

Plavky

Naprosto stejně to dělá vyhledávač vašeho mobilu či notebooku, když mu slovo plavky zadáte do adresního řádku. Také bude hledat, kde by se toto slovo mohlo vyskytnout. Až na něj narazí, vypíše vám jej. Jediný rozdíl je v tom, že on to stihne v řádu sekund, a vy v řádu hodin.  

Protože vy nevíte, zda v oděvech na plavky narazíte, musíte dovnitř. Kdyby slovo plavky bylo pod názvem oděvy uvedeno, měli byste jistotu. Takto ji však nemáte a zjistíte to až dotazem u prodavače, nebo vlastním hledáním.  

Totéž dělá vyhledávač.  

A nyní si představte ulici, kde budou jen samé obchody s oděvy, pomlčka, plavky. Jste na začátku ulice. Kam půjdete? Doprostřed? Na její konec? Ne, vstoupíte do prvního, co je po ruce. A stejně to uděláte na seznamu webů, které vám prohlížeč nabídne.  

A nyní jsme u toho jádra pudla. Kdybyste byli prodejcem samotným, kde byste chtěli obchod mít? No přece hned na začátku ulice, protože právě zde bude největší obrat. A právě tohle udělá SEO. To právě váš web umístí na pomyslný začátek ulice, tedy v případě vyhledávání dá váš web na první pozici.  

SEO znázornění

Samozřejmě, že to není tak jednoduché, jako je to v tomto článku, ale pro pochopení je tento příklad naprosto dostačující.